Niezaprzeczalną zaletą reklamy graficznej w Google jest przede wszystkim jej zasięg – może się ona bowiem znaleźć na naprawdę sporej liczbie stron odwiedzanych przez Twoich potencjalnych klientów. Jak jednak sprawić, aby taka reklama była nie tylko widoczna, ale także skuteczna? Dziś podpowiemy, na co warto zwrócić szczególną uwagę, taki cel osiągnąć!
Czym jest reklama graficzna?
Zacznijmy od jasnego określenia, czym właściwie reklama graficzna jest. Jest to reklama składająca się z obrazu i tekstu, która gdy użytkownik na nią kliknie, spowoduje przeniesienie go na stronę docelową. Tego typu reklama powinna zawierać jedynie kluczowe elementy: logo naszej firmy, przycisk CTA oraz informacje o korzyści, którą odniesie użytkownik, gdy zdecyduje się w nią kliknąć. Tyle wystarczy – w tym przypadku liczy się przede wszystkim prosta i minimalizm!
Odpowiednie przygotowanie reklamy kluczem do sukcesu
Tak jak zostało to już powiedziane na wstępie, reklama graficzna musi zawierać określone, elementy, które jednak muszą zostać odpowiednio przygotowane.
1. Nazwa firmy oraz logo
Już po pierwszym spojrzeniu na reklamę, użytkownik powinien kojarzyć ją z konkretną firmą, co ma szczególne znaczenie, jeżeli chodzi o istnienie w świadomości potencjalnego klienta. Reklama ma nie tylko przyciągać uwagę, kale ma sprawiać, że Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna.
2. Call To Action (CTA)
Warto, aby reklama graficzna zawierała bezpośredni zwrot do potencjalnego klienta. O co dokładnie chodzi? O hasła takie jak „Sprawdź”, „Zamów teraz”, „Skorzystaj z promocji” itp. Pamiętaj o tym, że zwroty, jakich użyjesz, nie mogą być zbyt nachalne – tak, aby nie wystraszyć użytkownika i nie zniechęcić go do podjęcia konwersji.
3. Korzyści
Jeżeli chcesz zainteresować klienta swoją ofertą, podkreślaj to, że masz mu coś cennego do zaoferowania – w zasadzie tylko to jest w stanie go przekonać, aby zdecydował się podjąć konwersję. Zachętą mogą być promocje, zniżki, upominki itp. W tym miejscu warto postawić także na kreatywność, oferując coś, czego klient nie otrzyma nigdzie indziej.
Decydując się na reklamę graficzną, nie można także zapominać o tym, że o jej sukcesie decyduje miejsce wyświetlania. Twoja reklama powinna się pojawiać na stronach, które dopasowane są tematyką do oferowanych przez Ciebie produktów czy też usług.
Przykład:
Jeżeli zajmujesz się sprzedażą kosmetyków, to Twoja reklama może pojawiać się na stronach związanych z urodą, wizażem itp., zrezygnuj natomiast z jej wyświetlania np. na stronach o tematyce turystycznej. Pamiętaj: celuj w Twoją grupę docelową, nie marnuj środków na osoby, które z dużą dozą prawdopodobieństwa nie zainteresują się Twoją ofertą.
Podstawowe błędy: czego unikać?
Jeżeli chodzi o to, jakie błędy są najczęściej popełniane w kampaniach związanych z reklamą graficzną to możemy podzielić je na cztery główne kategorie:
1. Błędy związane z samą grafiką: nieodpowiedni format, źle dobrana rozdzielczość lub po prostu niska estetyka.
2. Błędy związane z tekstem: brak zwięzłości (zbyt duża ilość tekstu), brak zachęcania potencjalnego klienta do konwersji, umieszczanie tekstu na tle, które powoduje, że przekaz jest nieczytelny.
3. Błędy związane z brakiem analizy: brak monitorowania skuteczności reklamy, brak analizowania statystyk, wyciągania wniosków i modyfikowania podejmowanych działań.
4. Błędy związane z podejściem do klienta: „bombardowanie” odbiorcy swoją reklamą, zbyt duża częstotliwość jej wyświetlania, powodująca irytację.
Korzyści wynikające z zastosowania reklamy graficznej
Wystrzegając się wymienionych błędów, mamy szansę na stworzenie profesjonalnej reklamy graficznej, niosącej za sobą wiele korzyści, spośród których wymienić można m.in.:
1. Wzrost potencjału sprzedażowego.
2. Możliwość szybkiego dotarcia do klienta i zawiązania z nim relacji.
3. Zwiększenie rozpoznawalności marki.
Tego typu reklama jest także idealnym dopełnieniem innych działań marketingowych i tak właśnie należy na nią patrzeć. Sama w sobie nie przyniesie nam od razu spektakularnego wzrostu sprzedaży, jednak z pewnością świetnie łączy się z innymi działaniami, stąd warto korzystać z możliwości, jakie oferuje, jednocześnie dbając o to, aby przygotowana została profesjonalnie.